Terapie

AKTUÁLNĚ PŘIJÍMÁME NOVÉ KLIENTY.

Na zařazení do terapie tak nebudete muset dlouho čekat.

CO NABÍZÍME V RÁMCI KOMPLEXNÍ TERAPEUTICKÉ PÉČE?

  • ucelenou terapeutickou péči pro děti od narození do 18 let
  • individuální terapie i skupinové programy
  • klasické i „alternativní“ přístupy
  • terapie vedené podle vlastní metodiky pro práci s dětmi s neurovývojovými poruchami
  • respektující a individualizovaný přístup
  • zapojení rodičů do procesu terapie
  • vedení rodičů při práci s dětmi
  • mezioborový spolupracující tým terapeutů
  • externě spolupracující specialisty, lékaře a celostní praktiky
  • celostní přístup k terapeutické péči o dítě i jeho rodinu

Základem komplexní péče je speciálně pedagogická terapie, vedená v duchu Montessori terapie, kterou doplňujeme o další terapie a izolované terapeutické postupy. Naším cílem je komplexní rozvoj dítěte, dosažení co nejvyšší míry samostatnosti a získání kompetencí pro začlenění do běžného života. Pracujeme vždy zcela individuálně, podle aktuálních potřeb dítěte i celé jeho rodiny, protože terapie se nesmí stát pro rodinu nadměrnou zátěží a musí respektovat její rytmus. Máme stabilní tým specialistů se širokým mezioborovým přesahem a úzce spolupracujeme s řadou externích odborníků, díky čemuž dokážeme pokrýt široké spektrum péče. S dítětem i jeho rodinou pracujeme vždy celostně, protože všechno se vším souvisí…

Výchova, vzdělávání a rozvoj dítěte začíná vždy prací sám na sobě, abychom byli takovým člověkem, kterého dítě bude chtít přirozeně následovat.

Chcete pracovat na svém osobnostním rozvoji?

Rádi vám ukážeme různé cesty a poskytneme vám podporu, až po nich budete kráčet.

Proto naše komplexní terapeutická péče pracuje s celým rodinným systémem, nejen s dítětem. Hlavním terapeutem je totiž vždycky rodič, protože našich několik terapií v měsíci umí velmi výrazně pomoct, ale „zázraky“ se nestanou, pokud není terapie následně každodenně podporována zaváděním naučených postupů do běžného života. A to musí nakonec vždycky udělat rodič. Společně tedy budeme pracovat na tom, abyste doma přesně věděli co, kdy, jak a proč dělat.

Pokud hledáte možnosti zajištění veškeré terapeutické péče, tedy bez nutnosti intenzivní práce s dítětem v domácím prostředí, pak vám nabízíme služby naší mateřské školy, kde je každodenní program natolik intenzivní, že se můžeme bavit o jeho až „terapeutickém“ charakteru, zejména pak právě pro děti s neurovývojovými poruchami.

Pracujeme s dětmi od narození do dospělosti… a mnohdy pak i dále.

Terapie jsou vždy navrženy individuálně, podle aktuálních potřeb, schopností a možností daného dítěte a také podle potřeb jeho rodiny, jelikož prostředí, ve kterém dítě žije je pro výsledky terapie zásadní. Proto se v začátcích terapie zaměřujeme nejdříve na to, co vás, jako rodiče, v danou chvíli nejvíce „pálí“ a následně teprve řešíme to, co je potřeba z našeho pohledu.

Pracujeme vždy s aktuálním stavem dítěte, ne s jeho diagnózou. K nám tedy můžete přijít ještě před diagnostikou nebo uzavřením diagnózy – nejlépe hned, jak si u svého dítěte všimnete jakékoliv odchylky od běžného vývoje. Obecně platí, že čím dříve k nám přijdete, tím bude terapeutická práce s dítětem jednodušší a rychlejší.

JAK TERAPIE PROBÍHAJÍ?

Přes náš online rezervační systém se objednáte na vstupní setkání – po přihlášení na terapie obdržíte všechny potřebné informace. Dostanete od nás jednu upomínku na objednaný termín, den před plánovaným setkáním. V klientské zóně, kam dostanete přístup, vyplníte (nejpozději 3 dny před prvním setkáním) vstupní anamnestický dotazník. V den a hodinu naplánovaného setkání dorazíte k nám, a to ideálně ve dvou, aby se jeden mohl věnovat dítěti a druhý mohl s terapeutem probrat vše potřebné pro zahájení terapeutické péče.

Vyžadujeme přímou účast rodičů při terapii = rodič je aktivní účastník terapeutického procesu. Pouze ve výjimečných případech (kdy je k tomu vážný důvod – nejčastěji o to starší dítě samo požádá) pracujeme s dítětem bez přítomnosti rodiče, na čemž se s rodičem ale vždy předem společně dohodneme.

Zastáváme názor, že dítě potřebuje přítomnost a podporu rodiče, aby se cítilo bezpečně, protože jen pokud se dítě cítí bezpečně a jistě, může se efektivně věnovat svému rozvoji. Zároveň potřebujeme, aby rodič viděl všechno, co s dítětem během terapie děláme, protože to je důležité pro jejich společnou domácí práci – důkladné napozorování jednotlivých terapeutických postupů.

Neuznáváme terapeuty, kteří rodiče od terapie „vyhání“ – sami bychom nikdy své dítě nenechali nikde samotné a navíc fakt nemáme před rodiči co skrývat, za svou prací si stojíme a všechny naše postupy vám umíme dopodrobna vysvětlit. 

  • ČÁST TERAPIE JE DÍTĚ VEDENO TERAPEUTEM – rodič sleduje a učí se
  • NÁSLEDNĚ JE RODIČI VŠE VYSVĚTLENO – co viděl a proč to bylo tak a ne jinak
  • POTÉ JE DÍTĚ VEDENO RODIČEM, KTERÉHO VEDE TERAPEUT – ihned upravuje případné nedostatky v postupu
  • NA ZÁVĚR JSOU SHRNUTY CÍLE PRO DOMÁCÍ PRÁCI A JEDNOTLIVÉ POSTUPY – na čem a jak bude rodič s dítětem pracovat

U větších dětí a dospívajících (většinou tedy cca 12 +) rodič už není přímým účastníkem terapeutické práce, může být ale přítomen po celou dobu terapie, pokud s tím dítě souhlasí. Stejně tak je to s předáváním informací – pokud si to dítě nepřeje, rodiči sdělujeme pouze obecné informace, které nám dítě dovolí s rodičem sdílet. Na zbytek informací se pak rodič musí případně doptat svého dítěte, jelikož my jsme vázáni mlčenlivostí. 

Pro efektivní plnění společně nastavených cílů je potřeba pravidelná a dlouhodobá docházka – za dvě návštěvy to prostě většinou nevyřešíme (i když by to bylo fajn). Četnost návštěv je individuální, nejčastěji se ale potkáváme 1 – 2x týdně. Aby měla terapie význam, je třeba se vidět minimálně 3x za měsíc – v opačném případě přecházíme do režimu konzultační a poradenské práce a neprovádíme s dítětem terapii. Ve frekvenci „jednou za čas“ to totiž nemá smysl a dítěti tím děláme v životě jen zmatek. Stejně to máme i v případech, kdy rodiče doma s dětmi viditelně nepracují podle našich doporučení.

Máme vlastní provoz hiporehabilitace (na Kokořínsku – 15 minut od Mělníka), terapeutické psy a kočky. Speciálně pedagogické terapie se zvířaty fungují pod hlavičkou naší neziskovky Duhová cesta, z.s.

Zde najdete odpovědi na nejčastější dotazy:

Jaký věk je vhodný pro začátek terapie?

Dle našich zkušeností, čím dříve přijdete, tím rychlejší a jednodušší práce to bude.

Nenechte se uchlácholit okolím nebo dokonce svým pediatrem, že na mluvení, chození, řízenou spolupráci atd. má dítě ještě čas. Jako rodiče jste největší odborníci na své dítě a pokud se vám něco nezdá, na nic nečekejte a jděte to minimálně konzultovat za odborníkem. 

K nám můžete přijít s dětmi prakticky od narození. Naším nejmenším klientům mnohdy ještě nebylo šest týdnů, když u nás byly poprvé na kraniosakrální terapii po těžkém porodu, s výraznou plačtivostí, neschopností se uklidnit, nebo s tím, že se nechtějí kojit…

Osobně považujeme za velkou mezeru v systému, že většina logopedů přijímá děti do péče až od dvou nebo dokonce až od třech let věku. Zde se snažíme systém trochu suplovat a jako speciální pedagogové se vzděláním v oblasti logopedie, vás provedeme podporou rozvoje řeči už u dětí od jednoho roku. Za nás je prevence vždy lepší, jednodušší a rychlejší než pozdě započatá terapie. Je totiž mnoho možností, jak vývoj dětí hravou a zábavnou formou podpořit a pomoci jim nastartovat pohyb, mluvení, spolupráci a zájem o poznávání světa.

Jak často je ideální na terapie chodit?

Na začátku spolupráce je potřeba se vidět 1 – 2x týdně. Pro maximální efekt terapie se terapeutické přístupy kombinují a pak se někdy vídáme i častěji, pokud to situace vyžaduje nebo rodič chce intenzivnější spolupráci. Postupem času se s klienty vídáme méně často, jelikož hodně práce zvládají už pak doma samostatně, pod stálým vedením terapeutů.

Kolik terapie stojí a jak se platí?

Vstupní setkání v délce 90 minut stoji 1 350,- Kč a následné terapie v délce 60 minut stojí 900,- Kč. Upřednostňujeme platbu převodem oproti vystavené faktuře. Fakturujeme zpětně, za odebrané služby v minulém měsíci.

Přispívá na terapie pojišťovna?

Pojišťovny naše služby nehradí. Na terapie lze ale získat finanční podporu od nadací a nadačních fondů. V případě, že potřebujete pomoc s financováním terapií, napište nám, poradíme vám, jak na to.

Jaké děti přijímáte do terapeutické péče?

Naší specializací jsou děti s neurovývojovými poruchami a to od „miminek“ po „skorodospěláky“.

V praxi pak máme mnoho dětí bez jakýchkoliv diagnóz, jelikož na diagnostiku zatím čekají (díky malému množství kompetentních odborníků na diagnostiku jsou velmi dlouhé čekací lhůty) a pro nás diagnóza jako taková není pro nastavení terapeutické péče důležitá, jelikož pracujeme s konkrétním dítětem a jeho aktuálními potřebami, ne s diagnózou.

Část dětí k nám pak dochází proto, že se v jejich životě vyskytlo náročné období, které přinášelo určité výzvy a jejich rodiče potřebovali v těchto chvílích terapeutickou podporu výchovného a vzdělávacího procesu.

Takže, jak vidíte, dveře u nás má otevřené každý, kdo nás potřebuje 🙂

Chcete své dítě objednat na terapie?

Vyplňte prosím přihlašovací formulář a my Vám pošleme heslo pro vstup do klientské zóny, kde si sami rezervujete termín dle Vašich preferencí a najdete tam i podrobnější informace k využívání našich služeb.

Visit Us On FacebookVisit Us On Instagram