Bc. Martin Janoud

Martin zajišťuje chod firmy po provozní stránce, takže zjednodušeně řečeno zajišťuje to byrokratické fungování firmy a snaží se zrealizovat všechny Barbořiny vize, což ho mnohdy staví před velmi nelehké úkoly :-D. V terapeutické školičce i v centru komplexní péče pak pracuje jako speciální pedagog a terapeut.

Vzhledem k dřívějšímu aktivnímu působení v cyklistice a znalosti tohoto prostředí si Martin dlouho myslel, že jeho parketou budou sportovci. Naštěstí ale člověk míní, osud mění, a tak Martin začal pracovat se seniory, zdravotně postiženými a později s dětmi, na které se nyní specializuje. Již během studia Fyzioterapie začal se zájmem působit v oboru, narozdíl od svých spolužáků, kteří upřednostňovali finančně atraktivnější pracovní možnosti před profesním rozvojem. Díky tomu velmi rychle získal cenné zkušenosti. Práce s rozmanitou klientelou Martinovi umožnila náhled i do souvisejících oborů, přičemž vznikla prvotní myšlenka na potřebu ucelené komplexní péče, která zde v té době prakticky vůbec neexistovala. Z praxe vyplynula potřeba doplnění znalostí z oblasti speciální pedagogiky, a tak Martin vystudoval obor Speciální pedagogika – vychovatelství se zaměřením na psychopedii a logopedii. Propojením fyzioterapie a speciální pedagogiky dokáže klientům poskytovat opravdu komplexní terapeutickou péči. Část svého průběžného vzdělávání Martin zaměřuje na celostní metody, které umí vhodně kombinovat s klasickou rehabilitační a terapeutickou péčí. Díky jeho komplexnímu vzdělání se zaměřuje hlavně na terapeutickou péči o děti, u kterých je primární potřebou rozvoj motoriky, koordinace a rovnováhy, aby následně mohlo dojít k rozvoji v dalších oblastech – takže má v péči většinou děti na úplném začátku terapie.

Má dceru Amálku, která jeho znalosti z oblasti výchovy a vzdělávání denně posouvá výrazným tempem kupředu. Když si chce odpočinout, chodí do lesa, pustí si nějaký ze svých oblíbených seriálů, poslouchá hudbu nebo si vezme nějakou zajímavou knížku.

Praktické zkušnosti Martin sbíral díky rozmanité klientele během několika let působení v oboru:

  • Stáž na rehabilitačních odděleních ve dvou zdravotnických zařízeních v Belgii – 3 měsíce, v rámci studia VŠ
  • Rehabilitační ústav Kladruby – 1 měsíc, v rámci studia VŠ
  • CLPA Vysočany – v rámci studia VŠ
  • Fakultní nemocnice Královské Vinohrady – v rámci studia VŠ
  • Kontakt bB – dobrovolník, instruktor plavání tělesně postižených
  • Hospic Dobrého pastýře Čerčany – pečovatel, rehabilitační pracovník
  • Péče o klienta po traumatickém poranění mozku – osobní asistent, rehabilitační pracovník
  • Péče o pětileté dítě s narušenou komunikační schopností a tělesným oslabením – osobní asistent, rehabilitační pracovník
  • Šarlota Care, s.r.o. – pomocný fyzioterapeut v péči o seniory
  • Duhová cesta, z.s. – fyzioterapeut, rehabilitační pracovník komplexní péče o klienty se speciálními potřebami, sociálně-rehabilitační pracovník

Kurzy a semináře, které Martin absolvoval:

  • Kvalifikační kurz Sanitář
  • Masáž lávovými kameny
  • Rekvalifikační kurz Masér pro sportovní a rekondiční masáže mimo oblast zdravotnictví
  • Zdravotní problematika hřbetu koní I a II
  • Kvalifikační kurz Pracovník v sociálních službách
  • Rekvalifikační kurz Pečovatel/pečovatelka o děti ve věku 0 – 15 let
  • Reiki (I a II)
  • Dornova metoda a Breussova masáž
  • Kraniosakrální terapie
  • Dornova metoda II.
  • Kurz reflexní terapie
  • Ergoterapie a její využití v praxi
  • Škola reflexní terapie I.
  • Škola reflexní terapie II.
  • Škola reflexní terapie III.
  • Čínský pentagram
  • Marma Therapy I.
  • Úvod do Neuro-vývojové stimulace – Pohybem se učíme®
  • Neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – Pohybem se učíme®
  • Specifika smyslového vnímání u dětí s autismem
Visit Us On Facebook